Pięć języków miłości

Pięć języków miłości w biznesie

Opublikowane w kategorii

Większość par, które przygotowują się do zawarcia przysięgi małżeńskiej, biorą udział w naukach przedmałżeńskich. W tym czasie wielu księży poleca zakochanym sięgnąć po książkę „Pięć języków miłości” autorstwa Gary’ego Chapmana. Co ciekaw, jak bliżej przyjrzysz się temu, co chciał przekazać autor, przekonasz się, że prawdy, które opisał, mają bardzo uniwersalne zastosowanie. I bez obaw sprawdzą się nawet w biznesie, np. podczas negocjacji czy kontaktowania się z klientami. W jaki sposób? Kluczem jest dobra interpretacja — poznaj sekret udanych spotkań biznesowych na podstawie „Pięciu języków miłości”.

Według Gary’ego Chapmana miłość ma wiele odcieni — i jest też wiele różnych sposobów, aby przekonać klienta do zawarcia umowy, przedłużenia jej czy dokonania zakupu. Skoro nie ma jednej metody, to musisz za każdym razem dopasować inną. Najważniejsze jest to, aby rozgryźć klienta czy kontrahenta i dostosować się do jego oczekiwań, a wtedy na pewno osiągniesz swój cel.

5 języków miłości w biznesie

Spotkanie twarzą w twarz

Wielu klientów nie jest w stanie rozpocząć współpracy z kimś, kogo nigdy nie widzieli na oczy. Dopiero spotkanie w firmie, restauracji czy w innym umówionym miejscu wpływa na zwiększenie wiarygodności firmy.

Do tych osób nie najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt e-mailowy czy nawet wideorozmowy przez Skype — w szczególności na samym początku, tj. przed zawarciem umowy. Takich klientów czy kontrahentów jest już coraz mniej, ale musisz wyczuć, bo być może właśnie masz do czynienia z kimś takim.

Ciągłe docenianie

Inną grupą są osoby, które lubią słyszeć pochlebstwa i zapewnienia, że współpraca z nimi jest dla Ciebie bardzo ważna. W tym przypadku istotne jest opanowanie języka korzyści, a nawet bardziej zaawansowanych technik perswazji. Kiedy Twój klient należy do takich osób, to możesz spodziewać się częstych rozmów telefonicznych czy wiadomości e-mailowych, gdyż łatwy sposób komunikacji bywa dla nich bardzo istotny. Dlatego koniecznie wyznacz do kontaktu osobę otwartą, kompetentną i życzliwą, wtedy domknięcie umowy będzie na wyciągnięcie ręki.

Poświęcenie czasu

Tak grupa jest w pewnym sensie podobna do tej opisanej powyżej. W końcu tutaj również wyraźnie kładzie się duży nacisk na stały i łatwy kontakt. W tym przypadku istotne jest to, aby dać do zrozumienia potencjalnemu partnerowi biznesowemu, że współpraca z nim jest dla Ciebie bardzo ważna. Dlatego właśnie chętnie poświęcisz dla niego tyle czasu, ile tylko będzie potrzebował. Z chęcią wyjaśnisz dokładnie wszystkie kwestie, żeby wszystko stało się w pełni zrozumiałe oraz przejrzyste.

Pozostanie w świadomości

Coraz więcej firm zaczyna doceniać moc gadżetów reklamowych. Inwestowanie w kubki, pendrive, powerbanki, pióra, parasolki i w wiele innych przedmiotów z logo i nazwą firmy okazuje się często być strzałem w dziesiątkę. Dlaczego? Bo klienci uwielbiają otrzymywać gratisy dla stałych czy nowych klientów. Dzięki takiemu gestowi możesz pokazać, że doceniasz ich za to, że postanowili wybrać akurat Twoją firmę i pomagają ją dalej rozwijać.

Poza tym gadżety reklamowe są doskonałym sposobem, dzięki któremu można wzbudzić zaufanie, a co najważniejsze — zostać zapamiętanym. Przecież klient może przez wiele lat nosić parasol, który jemu podarowałeś w ramach przedłużenia umowy czy skorzystania z oferty. To takie miłe skojarzenie, do którego może często wracać i przypominać sobie o Twojej marce. Zresztą często idzie to też o krok dalej, w końcu klient będzie też publicznie pojawiać się z tym parasolem, więc chcąc nie chcąc rozreklamuje dalej Twoją firmę. Jak widzisz, warto dokładnie zgłębić temat gadżetów reklamowych i zastanowić się, który z nich przyniesie Ci najwięcej korzyści.

Utrzymanie klienta

Kolejną grupą osób są niezdecydowani partnerzy biznesowi, którzy owszem raz zdecydowali się rozpocząć współpracę, ale będą potrzebowali konkretnych argumentów, aby nadal wybierać Twoja firmę. Decydujące będzie tutaj ukazanie jak największego zaangażowania. Musisz pokazać, że Twojej marce naprawdę można zaufać i jak ważny jest dla was każdy klient czy kontrahent. Być może nie wystarczą tutaj jedynie słowne zapewnienia. Za to konieczne będą dowody. Jakie? Mogą to być gadżety reklamowe, o których była mowa powyżej, co jakiś czas e-maile z indywidualną ofertą, a może jakieś kody rabatowe. Wiele zależy od branży, w jakiej działasz, a także tego, jaki cel chcesz osiągnąć. Najważniejsze jest to, aby być wiarygodnym, bo dzięki przemyślanym działaniom możesz nie tylko utrzymać zainteresowanie Twoją firmą, ale też sprawić, że klient dołączy do grona Twoich stałych klientów. Zaangażowanie jest zatem tutaj jak najbardziej opłacalne.

Pomoc w sprawach i kontaktach biznesowych możesz uzyskać w naprawdę wielu miejscach. Jak się okazuje, znakomitą inspiracją może być także książka „Pięć języków miłości” Gary’ego Chapmana. Koniecznie wypróbuj przynajmniej jedną lub dwie metody, które opisaliśmy, a szybko przekonasz się, że Twoja firma nabiera wiatru w żagle. W końcu wszystkie te techniki wskazują, że ważne jest dbanie o każdego klienta, bo to jedyna droga do osiągnięcia sukcesu.

Najnowsze

Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.

Polecane

Poliamoria

Związki poliamoryczne. Czym są i dlaczego nie dla każdego?

Poliamoria – kochanie kilku osób w tym samym czasie –…

Anna Augustyn-Protas 11 maja, 2022
Anorgazmia

Anorgazmia, a brak orgazmu. Problem z ciałem czy psychiką?

Nawet jedna na pięć kobiet ma kłopot z osiągnięciem rozkoszy….

Anna Augustyn-Protas 8 maja, 2022
9 pytań do astrolożki

9 pytań do astrolożki

W czasach niepokojów lawinowo rośnie zainteresowanie astrologią. Jeśli też myślisz…

Anna Augustyn-Protas 4 maja, 2022
niepłodność

Niepłodność

Kiedy mówimy o niepłodności ? Niepłodność jest w dzisiejszych czasach…

Medbabki (@medbabki) 30 kwietnia, 2022
Kontrowersyjne składniki

Kontrowersyjne składniki w kosmetykach

Na opakowaniach kosmetyków często można zauważyć komunikaty „bez parabenów”, „bez…

Karina Faber (@gazellecare) 27 kwietnia, 2022
Dlaczego sie starzejemy

Dlaczego się starzejemy?

Oczywistą prawdą jest, że nasze organizmy zmieniają się w ciągu…

Medbabki (@medbabki) 24 kwietnia, 2022
Doomsurfing

Doomsurfing. Jak mu się nie dać?

Doomsurfing (albo: doomscrolling) to nałóg czytania wiadomości, które mają zły…

Anna Augustyn-Protas 20 kwietnia, 2022
Wysoka wrażliwość

Czy jesteś wysoko wrażliwa?

Mocno przeżywasz stresy, łatwo cię zranić? Za to więcej czujesz…

Anna Augustyn-Protas 15 kwietnia, 2022
Sprawdź również
Sprawdź również